מבנה האתר

אחד הנושאים הארוכים בקורס והחשובים.
אופטימיזציית מבנה האתר, זה לא סוד אך אתר שהוא טוב לגולשים שלו יהיה גם טוב לגוגל.
אך ישנם כמה מגבלות טכניות שמפריעות לגוגל.
בחלק זה של הקורס נתעסק בכל הצד הטכני של האתר על כל חלקיו.
תפקידו של מקדם אתרים לאתר את כל התקלות הטכניות באתר ולהציע פתרונות.
בחלק זה נלמד גם לאתר את הבעיות אך לא פחות חשוב כיצד יש לפתור אותן וכיצד לכתוב את הכל בדוח מקצועי ומסודר.
בשיעורים אלו יש המון תרגולים בכיתה ותרגולים עצמאים בבית, אני יודע שלרוב נושא זה מרתיע לא מעט תלמידים ומבלבל אותם, אך מציע לנשום עמוק ולהירגע.
גם נושא זה משתנה מעט לעט בהתאם להתפתחות הטכנולוגיה וכלים חדשים שנוצרים.

  • בדיקת קוד האתר, כלים והפקת דוח
    קוד האתר הינו מרכיב חשוב נלמד כיצד לבדוק ולהפיק דוח שמתאר את הליקויים.
  • נגישות האתר למנועי החיפוש
    נגישות לגוגל זהו נושא ענק בו נלמד כיצד לגרום לגוגל להגיע לכל חלקי האתר ולהבין מהם החלקים החשובים באתר.
  • נגישות האתר לגולשים
    אין ספק שלגולשים יש השפעה על קידום האתר בתוצאות החיפוש, חווית הגולש באתר הנה תחום מתפתח בעולם הקידום.
  • תכנון היררכית תפריטי האתר והיררכיית תכני האתר.
  • שינויים באתר קיים
    כיצד יש להתנהג כשאר מטפלים באתר קיים אשר יש לו כבר מיקומים ותנועה ממנועי החיפוש.
  • בנייה של אתר חדש תוך התאמה לקידום אתרים
    מקדם האתרים לא בונה את האתר אך אם ישולב בונה אתרים בתהליך הבנייה התוצאה תהיה טובה יותר.
  • הפניות 301 וסוגי הפניות, העברת אתר, שינוי טכנולוגי, החלפת דומיין.
    שימוש נכון בהפניות השונות במקרים בהם האתר עובר שינוי משמעותי ועלינו לשמור עליו בתוצאות החיפוש.
  • התאמת האתר למובייל
    בשנתיים האחרונות נושא זה עלה לכותרות וחשיבות התאמת האתר לכל מגוון המכשירים.
  • מהירות טעינת האתר:
    כחלק מחווית הגולש נלמד כיצד מהירות טעינת האתר משפיע כיצד ולבדוק וכיצד לתקן.
  • כלים לאופטימיזציה
    נלמד על כלים רבים איתם משתמשים מקדמי האתרים.
  • תרגול אופטימיזציה לאתרים
    התרגול הינו החלק החשוב ללמידת נושא זה, חשוב מאוד לפני שנרשמים לקורס לקחת בחשבון שאי ביצוע המטלות ותרגולים תמנע להבין חלק זה עד היסוד.
מה לומדים ?