מקום ראשון בגוגל בלי תוכן ובלי קישורים

מקום ראשון בגוגל בלי תוכן ובלי קישורים

מקרה בוחן שמציג לכם איך הגעתי למקום ראשון בגוגל בלי תוכן ובלי קישורים !

כן, עמוד ריק לגמרי מדורג במקום הראשון בגוגל!

שואלים את עצמכם איך זה קרה? הנה המדריך המלא, צעד אחרי צעד. (ספויילר, הכל תלוי בהכרת הגולש!).

שאילתת החיפוש היא "צלם לברית ברמלה"

כמובן שאפשר לבחור כל שאילתת חיפוש שרוצים, אבל לפני שאסביר לכם איך זה קרה.

אתם בטח תגידו "זה ביטוי בלי חיפושים", או שתגידו "אין תחרות על הביטוי".

אבל זאת לא המהות!

חשוב להבין שההנחיות של גוגל לדירוג של אתר הם ברורים והם "תכתבו תוכן איכותי".

אז איך גוגל מצליח לדרג אתר בלי תוכן בכלל אם הבסיס הוא לייצר תוכן?

רק בשביל שתבינו את הכוח של "סיגנלים" בשביל גוגל.

ככה נראה העמוד שמדורג ראשון:

עמוד ריק, בלי תוכן, בלי תמונות ואפילו הרשתי לעצמי להגזים ואין בכלל meta description, אין כלום גם לא תמונות ובכל זאת האתר מדורג מקום 1.

וככה נראה העמוד של חברת מידרג שממוקם במקום 2

(קרדיט: צילום מסך אתר מדרג).

אז איך בכלל זה קרה שגוגל בכל זאת החליט לדרג אתר שאין בו כלום, והוא גם בטח לא סמכותי כמו אתר ענק של חברה מובילה של מדרג.

הנה השלבים והסודות

שלב ראשון

בשלב הראשון מה שעשיתי הוא פשוט בניתי עמוד וזהו.

רק עמוד ריק, בשום שלב לא הכנתי תוכן לעמוד ואז מחקתי.

לא מאמינים? יכולים לבדוק ב https://web.archive.org ולראות איך היה נראה העמוד מהיום שהוא נוצר.

כן, רק עמוד וזהו. לא הוספתי שום דבר.

שלב שני

אני מחכה שגוגל יאנדקס את העמוד.

לא שולח אותו ב google search console ולא עושה כלום.

פשוט ממתין. גם לא קישרתי בשום שלב קישורים פנימיים לעמוד הזה בשביל "לעזור" לגוגל לאנדקס אותו.

רק ממתין.

אחרי כמה ימים ביצע פקודת site לבדוק אם באמת גוגל בכלל אינדקס את העמוד. איזה הפתעה, גוגל אינדקס עמוד ריק ! (מודה שגם אני הייתי בהלם מטורף מזה).

אמנם גוגל אינדקס אותו, אבל דירג אותו ממש נמוך, הוא היה בהתחלה במקום 18-19 לפעמים גם פחות מזה.

שלב שלישי – יש דירוג מתחילים לעבוד !

אחרי שגוגל דירג את האתר התחלתי ישר לפנות לכל מיני מקדמי אתרים באופן אישי. כן, ממש שלחתי להם הודעות בווצאפ, שאלתי אותם "איך הם מסבירים את זה שגוגל דירג אתר בלי תוכן ובכלל אינדקס אותו".

כמובן הכל מתוך הכרה של הקהל, אני יודע שמקדמי אתרים זה אנשים תחרותיים מאוד, אנשים שרוצים ללמוד דברים חדשים, כאלו שבודקים כל הזמן למה המתחרים למעלה והם למטה.

אז הם התחילו לחפש בגוגל את שאילתת החיפוש אני אמרתי להם והיא "צלם לברית ברמלה".

הם ממש גללו את כל האתרים עד למקום 18-19 ונכנסו לאתר שלי.

שהם נכנסו לאתר הם ממש התחילו "לחפור" בו.

בדקו את קוד ה – HTML, בדקו אם יש קישורים לעמוד, בדקו קישורים פנימיים ועוד המון דברים להבין מה בדיוק קרה כאן. אחרי כל כך הרבה תנועה לעמוד, הוא עלה למקום 4 !!!

אבל זה לא הספיק לי.

אז התחלתי עם קבוצות ווצאפ של מקדמי אתרים (יש לא מעט כאלו).

התחלתי לפרסם את זה בקבוצות ווצאפ שונות, ואז התחילו התגובות.

היו גם הרבה תגובות ממש "פוגעות" ולצערי גם הרבה תגובות לא מקצועיות (אבל אני יודע טוב מאוד מה אני רוצה).

אני רוצה אותם בתוך האתר ושיתחילו לחפור בו בלי סוף!!!

אז גם אם פחות פירגנו, או אפילו הגיבו תגובות של חובבנים, המטרה שלי הושגה.

זה היה כל כך "חזק" שזה הטיס את העמוד למקום ה – 1 !!!.

מה קרה כאן ?

הבנתי מי הקהל שלי !

אני הבנתי שהקהל שאליו אני פונה זה מקדמי אתרים, הבנתי מה הם מחפשים, איך הם מתנהלים.

אחרי שהבנתי את הקהל ובניתי בדיוק את האסטרטגיה המושלמת עבורו, זה מה שעשיתי.

אז לא תמיד הכל זה רק תוכן וקישורים!

לפעמים לחשוב מחוץ לקופסא, לעשות את מה שאחרים לא עושים, לעבוד בשיטה שונה ולהצליח להבין שגוגל מחפש לתת ערך למשתמשים ולא רק עוד תוכן.

ככה בדיוק בניתי את האסטרטגיה המנצחת.

רוצים ביטוי יותר תחרותי? גם כאן זה עבד עם אתר אחר

כאן באתי בגישה שונה.

מה שעשתי זה מעקב מיקומים קבוע על אתר אחד.

האתר היה עולה ויורד למקום 1 ואז יורד למקום 4 ו"מתנדנד" הרבה מאוד.

באותו יום שהצלחתי להגיע למקום 1 ורציתי לשמור עליו.

פעלתי באופן מיידי באותה שיטה בדיוק, אבל הפעם לא היה לי זמן להודעות פרטיות, הפעם הייתי חייב לעשות משהו קיצוני.

ניגשתי לקבוצת הווצאפ של המקדמים והנה הפצצה:

הפעם דיברתי על חווית משתמש, האתר לא הכי מעוצב או מושקע שתראו.

אבל ניסתי להביא אליו את מקדמי האתרים והם עשו עבורי את העבודה הכי טובה.

והנה המקום ה – 1 נמצא שם כבר מעל 5 חודשים ברציפות!

אבל זה לא באמת ביטוי תחרותי – בטח זה מה שאתם חושבים.

בשביל שתבינו עד כמה הסיגנלים האלו חזקים עבור גוגל.

הנה ביטוי סופר תחרותי, אבל הפעם היו כאן עוד שחקנים חזקים שמגיע להם קרדיט והם גרישה פינבירג, עומר שובל שעשו כאן עוד עבודה.

ככה האתר שאתם נמצאים ממש ברגעים אלו וקוראים את השורות האלו הגיע למקום 6 בביטוי "קידום אתרים". להיות בדף ראשון של גוגל בביטוי הכי תחרותי בתחום ה SEO בישראל!.

אז נכון, יש באתר כבר כמעט 20 פוסטים נכון לכתיבת שורות אלו (בהשוואה לכל האחרים זה אפילו לא עשירית ממה שיש להם באתר). יש רק קישורים בודדים לאתר, מוזמנים לבדוק. (אולי כמה בודדים וזה האתר עם DR הכי נמוך בדף הראשון של גוגל בביטוי של קידום אתרים).

גם כאן, נעשתה עבודה.

בכל החלפת קישורים שעשיתי עם מקדמי אתרים, ביקשתי מהם לבדוק את המיקום של האתר.

תאמינו לי, אני עושה לפעמים גם הרבה החלפות קישורים (שצריך) וככה הם כל הזמן נכנסו לאתר ופשוט דילגו על כל המקומות האחרים.

כל מקדם אתרים שקרוא את זה, זאת ההזדמנות להודות לכם על "העבודה" שעשיתים עבורי.

כל מה שקרה סביב האתר seo wise לא הפסיק, זה רק המחיש את הכוח שיש לשיטה.

כאן בסרטון של דניאל זריהן (אחד מאנשי ה SEO הוותיקים והמוכשרים בישראל). הוא מסביר בדיוק מה קרה כאן והוא בן הבודדים "שעלה" על השיטה (לא עד הסוף, אבל בהחלט היחיד שראה מה באמת קורה כאן).

המסקנה

גוגל בודק הרבה סיגנלים, אחד מהם הוא חווית המשתמש, לא תמיד הוא מצליח להבין האם המשתמש "נהנה" אבל יש לו כמה פרמטרים לבדיקה של חווית משתמש.

אם אתם משקיעים רק בתוכן, אופטימיזציה וקישורים סביר מאוד שלא תראו תוצאות מהירות אם בכלל תראו תוצאות במיוחד שמדובר על תחום תחרותי.

אני לא אומר שאתם לא צריכים תוכן באתר, אחרי הכל אתם לא תמיד מקדמים את האתר למקדמי אתרים.

בטח שגם אחרי שקראו את השורות האלו יצצו בקרוב הרבה כאלו שינסו את "השיטה".

חשוב לזכור, ברגע שאתם מבינים את הקהל שלכם, אתם יודעים איך הוא חושב, מה הוא אוהב רק ככה אתם יכולים להשיג תוצאות.

בביטויים מאוד תחרותיים סביר מאוד שיהיה לכם קשה לדרג במיקום ריאלי את האתר שלכם בשביל לשלוח אליו משתמשים משאילתת חיפוש גנרית.

אם תעבדו נכון, תבינו איך גוגל עובד, איך המשתמש שלכם חושב אתם תנחו כל עדכון של גוגל, תנצחו את כל המתחרים שלכם וגוגל יתגמל אתכם (יותר נכון את האתר שלכם).

אם בא לכם לפרגן אז שתפו.

מקווה שזה עזר לכם ונתן לכם ערך. אוהב המון, דוד קזראל.

לעוד Case Study מקרי בוחן נוספים. (לא תמיד זה עובד).

איך להגיע לעמוד הראשון ללא קישורים ?

אבל רגע, עכשיו עולה השאלה איך להגיע לעמוד הראשון ללא קישורים ? אתם צריכים להבין משהו אחד פשוט והוא: בשביל להגיע לעמוד הראשון של גוגל ללא קישורים הוא פשוט להבין את כוונת המשתמש בהתאם לשאילתת החיפוש.

ברגע שאתם מבינים את כוונת המשתמש ונותנים לו תוכן מדויק, מועיל ואיכותי לאותה שאילתא גוגל יודע לנתח את איכות התוכן והוא כבר יציג אתכם בעמוד הראשון גם אם אין לכם קישורים באלפי שקלים מהאתרים הגדולים בישראל.

אין כאן סודות גדולים בשביל לדעת איך להגיע לדף ראשון בגוגל בלי קישורים, פשוט מאוד כוונת משתמש עוד לפני שאתם מתחילים לכתוב תוכן.

קודם תעצרו, תבינו מה הגולש רוצה ופשוט תנו לו את זה. זה הכל, זה מה שאתם צריכים לעשות בשביל להגיע לדף ראשון בגוגל בלי קישורים, למרות שיהיו מקרים שלא תהיה לכם ברירה ואתם תצטרכו להוציא כמה שקלים או לעשות החלפות קישורים.

גם ללא קישורים אבל עם עבודה נכונה של תוכן, לתת באמת ערך וכוונת משתמש אפשר להגיע לתוצאות מרשימות.

לא רק שתהליך קידום ללא קישורים יכול להיות יותר נכון עבורכם, אלא אתם באמת תתנו ערך לגולשים שלכם והם יעדיפו אתכם על המתחרים שלכם שרק רוצים עוד לקוחות.

Open chat
זמינים 24/6
היי, 👋
נשמח לענות על כל שאלה