האלגוריתם של גוגל נחשף, אז נכון שכבר הרבה אחרים העלו ושיתפו את זה שהאלגוריתם של גוגל נחשף, אבל הפעם לקחתי את הזמן.
ממש למדתי כמה דברים ומה באמת כל דבר אומר לפני שאני כותב את הדברים.
אז אמנם לקח זמן ללמוד מה בדיוק יש שם, אבל הנה כמה דברים שכדאי לכם לדעת.
סופיילר: לא גילנו לנו יותר מידי דברים חדשים, אבל בהחלט כל מה שהיה מוגדר עד היום בתור "מיתוס" בתחום קידום אתרים קיבל אסמכתא מלאה והרבה מיתוסים נופצו.
קרדיט צילום מסך hexdocs
הסבר על מה שנחשף:
מה שנחשף הוא בעצם מודול, שעוסק בתיעוד API עבור Google Api Content Warehouse. הוא מביא את גרסאות פרויקט, פונקציות וסוגי נתונים.
כמה מהנקודות החשובות הן שניתן להשתמש במחסן התוכן לעיבוד וקליטת תוכן. ניתן להשתמש בו גם לקישור מסמכים ולחיפוש תוכן.
מה זה מודול? קודם כל למי שלא יודע, מודול זה תת מערכת שהיא מהווה חלק מתוכנית מחשב שלמה. כל מודול יכול להיות כזה שעומד בפני עצמו או להיות חלק ממודול אחר יותר גדול.
מה שהפתיע אותי ולא ידעתי:
עוד לפני שאני אגיע לכמה טיפים שיעזרו לכם להגיע למקום ראשון בגוגל, תתפלאו אבל זה יהיה דברים שאולי בטח שמעתם.
אני רוצה לשתף בכמה דברים שאותי באמת הפתיעו באופן אישי.
הראשון – גוגל עובד עם Elixir
גוגל עושה שימוש ב Elixir !
מי שלא יודע מה זה Elixir, מדובר על שפת תכנות שלא ידעתי שגוגל עובד איתה.
ממה שאני הכרתי, השפות העיקריות שמשתמשת גוגל:
- C++: שפה זו משמשת לפיתוח רכיבים קריטיים לביצועים, כמו מנוע החיפוש של גוגל.
- Java: גוגל משתמשת ב-Java לפיתוח אפליקציות אנדרואיד ולמגוון רחב של שירותי backend.
- Python: Python היא שפה פופולרית בגוגל עבור סקריפטים, אוטומציה, למידת מכונה ויישומי data science.
- Go: גוגל פיתחה את שפת Go במיוחד עבור מערכות מבוזרות, והיא משמשת בפרויקטים כמו Kubernetes ו-Docker.
- JavaScript: JavaScript משמשת לפיתוח frontend של יישומי אינטרנט ופיתוח אפליקציות מובייל באמצעות frameworks כמו Angular ו-React.
בנוסף לשפות אלו, גוגל משתמשת גם בשפות אחרות כמו Dart (לפיתוח אפליקציות מובייל באמצעות Flutter), TypeScript (גרסה של JavaScript עם יכולות הקלדה סטטית) ושפות אחרות בהתאם לצרכים הספציפיים של כל פרויקט.
אז עבורי, לגלות שיש שימוש ב Elixir, הייתה הפתעה.
הדבר השני – השלמה אוטומטית
הדבר השני שהפתיע אותי הוא מהירות התגובה של גוגל.
לא בהקשר של מה שנחשף, אלא בהקשר של השלמה אוטומטית.
שימו לב שאין את ההשלמה האוטומטית בתוצאות עם המילה LEAK
באותו יום שכל אתרי ה SEO הגדולים בעולם פרסמו את ה"דליפה" של המודולים, הייתה השלמה אוטומטית והפעם נראה שמישהו שם עשה עבודה ידנית והוריד את ההשלמה האוטומטית במהירות.
הדבר השלישי – זה קיים, אבל מי אמר שזה מעודכן?
נכון, יש לנו גישה מלאה למודול, אבל מה אם עשו בו שינוי?
מה קורה אם המודול הזה בכלל לא מעודכן ולא איכפת להם שתהיו חשופים אליו?
אפשר לראות שיש תכונות שאנחנו יודעים בוודאות שהן כבר לא בשימוש ובכל זאת מופיעות במודולים האלו, משמע יכול מאוד להיות שהוא לא מעודכן.
הדבר הרביעי – האם באמת לא איכפת לגוגל מאתרים קטנים?
גוגל יצאו לפני מספר ימים עם Google IO Keynote 2024 (שקשור גם לעדכון התוכן המועיל). בגדול, הם אומרים שלא כל כך איכפת להם מאתרים קטנים.
אבל המודול שלהם אומר אחרת!. (אז אולי שוב זה מחזיר אותי לזה שהמודול לא מעודכן?).
הדבר החמישי – לא תהיו מחר בבוקר במקום ראשון
שהמודול נחשף, הרבה מאוד מקדמים (וגם אני ביניהם) חיפשנו את מה שיגרום לכל אתר שלנו להיות מחר בבוקר במקום ראשון באורגני.
אני לא בעניין של דברים שעושים בתוך יום אחד ואז עולים למקום ראשון ואחרי כמה ימים גוגל עולים על זה ומעיפים את האתר.
אבל בכל זאת ניסיתי למצוא משהו שיכול קצת "לזרז" עיניים, במילים אחרות אין כאן קסמים למרות שיש לנו את המודול, זה ניפץ מיתוסים אבל לא שינה את חוקי המשחק שהיו ועדיין די ברורים לכולם.
הכל מורכב מקליקים
שמדובר על קליקים, יש כמה סוגים שהמודול של גוגל מנתח.
אני לא מדבר רק על CTR, כי זה לא מה שיביא תוצאות לאורך זמן, אלא מדובר על סוג אחר.
מה זה CTR?
CTR בקידום אתרים (Click-Through Rate) הוא מדד חשוב מאוד שמודד את היחס בין מספר הגולשים שנחשפו לתוצאה של האתר בתוצאות החיפוש לבין מספר הגולשים שלחצו על התוצאה ונכנסו לאתר .
איך מתבצע החישוב של CTR?
CTR מחושב באחוזים על ידי חלוקת מספר הקליקים במספר החשיפות. לדוגמה, אם הדף הופיע בתוצאות החיפוש 100 פעמים וקיבל 10 קליקים, ה-CTR יהיה 10%.
הקליקים שעליהם מדובר הם בעצם NavBoost (אותו אחד שגוגל התחילו להשתמש בו בשנת 2000) והנה היום יש בו שיפורים.
NavBoost היא מערכת שגוגל ממשיכה להשתמש בה. מערכת "משננת קליקים קודמים שהונפקו עבור שאילתות קודמות" ו"מאומנת על נתוני משתמשים".
כלומר קליק אחרון וטוב !!!
עזבו את ה CTR לרגע בצד, כאן מדובר על קליק אחרון וטוב, כלומר גוגל מנתחת את המידע של הגולשים שנכנסו לעמוד, ואז בודקת זמן שהייה וניווט באתר.
אבל למה אתם לא יכולים "לרמות" את גוגל ביצירת CTR מלאכותי ?
מהסיבה הפשוטה שהם שומרים את הנתונים 13 חודשים אחורה !
אז נכון, הם אוספים נתונים לא רק על אתרים חדשים, אלא גם על אתרים וותיקים.
עדכוני אלגוריתם שמדרגים "מחדש"
אחד העדכונים האחרונים שהיו לנו הוא עדכון התוכן המועיל.
שהרבה מאוד אתרים נפגעו ממנו, ואז קיבלו "המלצות" לשנות את התוכן באתר.
אבל גם אם תחליפו את כל התוכן באתר ואפאחד לא נכנס לאתר, איך גוגל ידרג אתכם מחדש?
הרי בשביל לדרג מחדש צריכים לקבל נתונים, אז תחליפו תוכן עד מחר! זה לא יעזור לכם!
יש דברים אחרים שאתם צריכים לעשות, לשנות את כל התוכן באתר לא יספיק.
קישורים עובדים אבל הם הדבר הכי מסוכן !
בשביל לסרוק אתרים, גוגל עושה שימוש בשיטות של : קישורים + מפת אתר.
אז נכון, קישורים עדיין עובדים אבל חייבים לעשות את זה בזהירות.
אל תשכחו, גוגל לא יעניש אתכם על תוכן לא איכותי, הוא פשוט לא ידרג אתכם. אבל הוא בהחלט יעניש על קישורים.
בונים קישורים לקידום אתרים? תעשו את זה בזהירות ובצורה נכונה!
אבל אל תשכחו, שאתם יכולים להיות מקום ראשון גם בלי קישורים.
המלצה אישית: שאתם בונים קישורים שימו לב טוב לטקסט העוגן שמקשר! (זה כבר ברור אבל גם האתר שמקשר לאתר שלכם חייב להיות רלוונטי לאותו תחום).
לתוכן YMYL יש ציון דירוג משלו
אם האתר שלכם הוא מתחום YMYL אז שימו לב שאתרים בתחומים אלו יש להם ציון דירוג משלהם.
כלומר, יש תת מודול נפרד במיוחד לאתרים מהסוג הזה.
מה זה YMYL?
YMYL הוא ראשי תיבות של Your Money or Your Life, מונח שגוגל משתמשת בו כדי להתייחס לנושאים שיש להם פוטנציאל להשפיע באופן משמעותי על רווחתו, בריאותו, בטיחותו או היציבות הפיננסית של אדם. גוגל מייחסת חשיבות רבה לאתרים העוסקים בנושאים אלו, ומחילה עליהם סטנדרטים מחמירים יותר של איכות ואמינות מאשר על אתרים אחרים.
קישורים פנימיים ? יכול להיות שגוגל משקרים?
עברתי על הרבה מאוד נתונים (נכון, לא על הכל) אבל לא מצאתי מודול שמדבר על קישורים פנימיים.
יכול להיות שזה משהו שבהחלט יש לו משמעות, או שזה עוד מיתוס בתחום של SEO, אבל אם יש מישהו שקורא את השורות האלו ומצא במודול אזכור לקישורים פנימיים אשמח לדעת על זה.
עוד משהו שהפתיע אותי הוא אתרים בתחום תיירות
באותו הקשר של אתרים בתחום YMYL, אני מבין למה הם צריכים מודול נפרד.
אבל למה גם אתרי תיירות הם נכנסים לאותה קטגוריה?
יכול להיות שזה בגלל שגוגל מאפשרת היום להזמין טיסות דרך מנוע החיפוש.
אז אולי גוגל רוצים שגם את הטיסות שאנחנו מזמינים בעתיד נעשה דרכם ולא דרך אתרים אחרים.
בכל מקרה, יש כאן עוד משהו שמסתמן בתור מהפכה.
לא מדובר על תוכן AI
אולי בגלל שכל מה שנחשף הוא די ישן (כמו שכבר תיארתי בהתחלה).
אבל בשום מקום לא היה אזכור לתוכן שנוצר על ידי AI.
זה אומר שאתם יכולים להפציץ את האתר שלכם ב AI ולצפות לתוצאות מהירות? לא!
יש גורמים שונים שנלקחים בחשבון כמו: קצב העלאת התכנים, המבנה של התוכן ועוד.
בואו נסכם
לא משנה מה המודול שנחשף אומר, המטרה שלנו היא אחת והיא לתת ללקוח את הטוב ביותר.
אם תמשיכו בגישה של לתת לגולש את מה שהוא רוצה בצורה הטובה ביותר, גוגל יודע לזהות את זה והוא יתגמל אתכם בהתאם.
אם תמשיכו לחפש קיצורי דרך על ידי קניית קישורים והפצצה של תוכן AI (ואם כבר קונים תעשו את זה נכון) אתם לא באמת תשיגו את התוצאה שלכם.
שיהיה בהצלחה, אוהב המון ומקווה שזה עזר לכם.